بحث هذه المدونة الإلكترونية

الخميس، 2 ديسمبر 2010

أهداف العلاقات العامة والإعلام

أهداف العلاقات العامة والإعلام

The objectives of public relations and media
دعم الصلة مع أجهزة الإعلام وتسهيل أداء مهامها وربطها بمنجزات وفعاليات المؤسسة
- Supporting the link with the media and to facilitate the performance of its functions and link them to the achievements and activities of the Foundation
العمل على كسب تأييد الرأي العام وثقته بإمداده بالمعلومات الصحيحة والحقائق عن مشروعات المؤسسة الطبية وخدماتها- Work to gain public support and confidence by providing it with accurate information and facts about the Foundation's projects and services
إبراز أكبر عدد من المراكز والأنشطة التي تنظمها المؤسسة -Highlight the largest number of centers and activities organized by the Foundation

الإعلان عن أهداف المؤسسة وأوجه نشاطها -Declaration on the objectives of the medical establishment and their various activities

التعريف بالخدمات التخصصية التي تقدمها المؤسسة-Definition of specialized services offered by the institution

نشر الوعي بما يتعلق بنشاط المؤسسة على المستوى الوطني كالتدريب والتأهيل في المجال الصحي والمهني- Awareness, including the activity of the institution at the national level such as training and rehabilitation in the field of health and vocational

كسب ثقة الجمهور الخارجي وتعاونه -Gain public confidence and cooperation

فتح المجال لمقترحات جمهور المؤسسة والخبرات الإعلامية في تطوير أداء الإدارةOpening the proposals for public enterprise and media experts in the development of management performance

دعم العلاقة بين المؤسسة والأجهزة الأخرى- Support the relationship between the institution and other devices

دعم العلاقات الإنسانية بين جموع العاملين بالمؤسسة - Support the human relations between the masses of workers Foundation

رفع مستوى الوعي الصحي داخل المؤسسة Raise the level of health awareness within the institution
دعم التعاون المثمر بين العاملين والإدارة- Support the fruitful cooperation between workers and management

إيجاد درجة عالية من الترابط بين إدارات المؤسسة - Find a high degree of interdependence between the departments of the foundation
تنمية المستوى الثقافي والحس الاجتماعي للعاملين بالمؤسسة -The development of the cultural and social sense of the institution for employees

استخدام الأساليب العلمية المتطورة في مجال العلاقات وتطبيقها مثل عمل الاستقصاءات و إتباع أسلوب المعاينة لاستطلاع آراء الجمهور وتطبيق بحوث الرأي العام، وذلك بغرض المساعدة على تحقيق الأهداف التي حددتها الإدارة- The use of advanced scientific methods in the field of relations and implementation of surveys such as the work and follow the sampling method to explore the views of the public and the application of public opinion research, in order to help achieve the goals set by management
الحصول على رضا المجتمع واعتراف الرأي العام وكسب تأييده وإدراكه بخطط وسياسات المؤسسة - To obtain the consent of society and recognition of public opinion and gain support and recognizing the plans and policies of the institution
توجيه الانطباعات الشعورية واللاشعورية عند الجماهير تجاه هذه المنشآت لتكوين صورة حسنة وانطباعاً جيداً عن شخصيتها وسمعتها- Forward emotional impressions and subconscious of the masses to these facilities to gain a good and a good impression of her personality and reputation
القيام بدور المركز الإعلامي الرئيسي للمؤسسة وقناة الاتصال الرسمية بينها وبين جماهيرها- To play the Main Press Center of the Foundation and the official channel of communication between them and the fans
تزويد الجمهور من خلال وسائل الإعلام المناسبة بالحقائق والآراء بما يجعله على معرفة بسياسات المؤسسة وآخر ما وصلت إليه من تطور في خدماته الحديثة- Provide the public through appropriate media of the facts and opinions in order to be familiar with the institution and other policies that had been achieved in the development of modern services

تخطيط وتنفيذ البرامج الإعلامية الخاصة بالمؤسسة. Planning and implementation of information programs of the Foundation.



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق